Hvordan lære bort dans
Jobbe med innlæring og teknikk:
Øvelse:
En og en lærer bort 2 åttere til de andre.
Gi feedback til en og en.
Stemmebruk:
Tydelig stemme, ikke spill for høy musikk
Bruke ord istendenfor tall av og til
Snakke rytmisk, med dynamikk
Trene på hvordan man forklarer hver bevegelse
Demontrasjon:
Speilvendt (ansikt mot danserne)
Bruk av speil (rygg mot danserne)
Rygg mot danserne uten speil (der dette er hensiktsmessig)
Være nøye med telling, og opptelling ,evt. vise første bevegelse før de starter
Dele opp sekvens
Gi tid til egenøving
Repetisjon av øvelser
Hva når noen gir opp?
Kommentarer:
Observere, se alle
Hvilke tekniske elementer kan du se i dansekombinasjonen?
Gi korreksjoner, ikke mer enn to ting av gangen
Tar de korreksjonene?
Hvilken øvelse kan de gjøre for å forbedre dette?
Oppmuntre!
Dele inn i grupper, applaus, oppnå en følelse av mestring
Jobbe to og to
Fokus og uttrykk
Finpussing
Når dansen er innøvd:
Prøve ut formasjoner, kanon osv.
Kari Bjelland Vasshus
Øvelse:
En og en lærer bort 2 åttere til de andre.
Gi feedback til en og en.
Stemmebruk:
Tydelig stemme, ikke spill for høy musikk
Bruke ord istendenfor tall av og til
Snakke rytmisk, med dynamikk
Trene på hvordan man forklarer hver bevegelse
Demontrasjon:
Speilvendt (ansikt mot danserne)
Bruk av speil (rygg mot danserne)
Rygg mot danserne uten speil (der dette er hensiktsmessig)
Være nøye med telling, og opptelling ,evt. vise første bevegelse før de starter
Dele opp sekvens
Gi tid til egenøving
Repetisjon av øvelser
Hva når noen gir opp?
Kommentarer:
Observere, se alle
Hvilke tekniske elementer kan du se i dansekombinasjonen?
Gi korreksjoner, ikke mer enn to ting av gangen
Tar de korreksjonene?
Hvilken øvelse kan de gjøre for å forbedre dette?
Oppmuntre!
Dele inn i grupper, applaus, oppnå en følelse av mestring
Jobbe to og to
Fokus og uttrykk
Finpussing
Når dansen er innøvd:
Prøve ut formasjoner, kanon osv.
Kari Bjelland Vasshus